01.04.2015.

Teodul krema od kombuhe, meda i aronije



Moto ove porodične firme koja postoji već pet godina je: LEPO JE ONO ŠTO JE ZDRAVO. Kad pogledam njihov logo, zatim sajt i konačno ambalažu proizvoda, asocijacije su mi tradicija i skromnost. Oni proizvode "prirodno medicinsko-kozmetičke kreme i meleme na bazi čajne gljive kombuhe i čajne mešavine". U sastav njihovih krema ulazi lekovito bilje sa podneblja Srbije koje sami beru i prerađuju kao što su kamilica, hajdučka trava, kantarion, kopriva, neven, čičak, bršljen.. U svojoj recepturi koriste i med, etarska ulja i maslinovo ulje. Kontrolu zdravstvene ispravnosti vrši Zavod za javno zdravlje "Pomoravlje". U ponudi imaju meleme protiv reume, išijasa i bolova u zglobovima, zatim protiv proširenih i upaljenih vena i loše cirkulacije, melem protiv psorijaze i hemoroida. Kad je u pitanju ekskluziv program, tu se nalaze skuplje kremice u koje spada i ova koja ću vam danas predstaviti, ali i krema za negu kože ruku i tela i krema za negu kože lica. U medicinsku kozmetiku spadaju krema za regeneraciju i negu kože, dečija krema, za osetljivu kožu posle brijanja, protiv celulita i strija, protiv zadebljale i ispucale kože na petama.. 


Iako razumem njihovu potrebu da sačuvaju svoju recepturu, zameram na nepotpunom i netransparentnom sastavu i na samoj ambalaži proizvoda i u opisu nekih proizvoda na sajtu. Nažalost, već im se desilo da je neko napravio kopiju njihovih proizvoda i da ih prodaje, a ja ovom prilikom želim da uputim čitaoce da ne kupuju kreme od kombuhe čija ambalaža ne odgovara izgledu one koja je na zvaničnom sajtu Teodula jer kreme tih plagijatora nemaju isti sastav i dejstvo i dovode potrošače u zabludu. Ova kremica od 50ml košta 1200din. i njen sastav čini kombuha (pretpostavljam da to podrazumeva prisustvo vode u proizvodu?), med, aronija (pitam se u kom obliku je zastupljena?), e sad SREDSTVO ZA IZRADU MAGISTRALNIH KREMA - meni izuzetno misterizan skup sastojaka koji može vrlo lako uključivati u sebe mnoge sastojke koji nisu prirodnog porekla, volela bih da me neko prosvetli u vezi ovoga, ako zna o čemu se radi. Meni proizvođač nije precizirao koji su to sastojci već mi je samo poručio da je to kremasta masa koja u istom trenutku ima sposobnost da za sebe veže vodu i ulje (emulgator??) i da naziv podloge zavisi od vrste proizvođača.. Meni to nije dovoljno dobro objašnjenje i stvara mi nepoverenje i odbojnost. Za lekovite biljke sam uspela da saznam da su to kantarion, kamilica, aronija i kombuha - samonikle biljke za koje je naučno dokazano da imaju lekovita svojstva i da nisu otrovne. A šta ako je neko alergičan na neku, a to nije jasno istaknuto u sastavu, ko onda snosi odgovornost? Etarsko ulje pomorandže je fototoksično tako da se ne smete izlagati suncu nakon nanošenja kreme jer može doći do opekotina, ali nažalost mnogi to ne znaju i svako koristi eterična ulja kako mu dune. Važno je informisati se!


Na fotografiji iznad je nabrojano za šta sve ova krema služi. Ja sam je zbog mirisa koji mi je baš smetao dala bliskoj osobi na testiranje jer nisam mogla da je mažem ni na lice ni na ruke. Zamolila sam ga da pažljivo promatra i da mi prenese svoje utiske. On nema tako osetljivo čulo njuha i inače gotivi kombuhu, ali za moj nos to je jednostavno previše :o Krema se lako razmazuje, umereno brzo upija i u početku joj miris i nije toliko loš, ali kad se namaže, tad kombuha izbija u svom punom sjaju i ko to može da istoleriše, svaka mu čast. Njemu su pre ruke bile ogrubele, suve, ispucale i nekako hrapave, a nakon kontinuiranog korišćenja ove kremice, postale su jaaaako nežne i meke. Posebno mi je naglasio da su mu žuljevi ublaženi i koža preko zglobova omekšana. Koristio ju je malo i za telo i tu se slično pokazala, ali on nema naviku uopšte da se macka posle tuširanja tako da to nije dugo opstalo xD Malo je mazao i na lice i utisci su pozitivni. Ja lično sam je namazala jednom na neku bubuljicu što sam iscedila i bukvalno prenoćila sa tim i sutradan je to područje bilo oporavljeno, krenulo je da zarasta i da se smiruje! Mazala sam je i na pete i dobra je i u te svrhe jer hidrira i ostavlja kožu baršunastom i glatkom..


Ambalaža je plastična i to svakako nije moja preferencija, ali veći problem je sam sastav koji je nejasan, a i pitam se da li ima nekog adekvatnog konzervansa u sebi jer ja ne odobravam kozmetiku koja sadrži vodu, a nije zaštićena od razvoja mikroorganizama.. Molim sve da pročitaju Majin članak sa Diva soapŽao mi je jer je zaštita autorskih prava u Srbiji na tako niskom nivou, ali opet to ne može biti opravdanje. Fejsbuk strana je Teodul, a spisak prodajnih mesta ne postoji na sajtu, ali možete kontaktirati samog proizvođača i raspitati se, generalno ove proizvode možete naći u bolje snabdevenim prodavnicama zdrave hrane.


Da li ste probali nešto od Teodul kozmetike i kakva su vaša iskustva?

21 коментар:

  1. Zdravo Iva!
    Najpre, hvala ti na linku, :-)
    Zatim, .......hmmmm, ne znam ni sama šta bih rekla!?
    Ne ulazeći u kvalitet proizvoda koji samo na slici gledam, deklaracija je, pa. ......užasna!
    Kad kreneš da čitaš, misliš neko slatko je u teglici. Ili,već nešto drugo što se jede.
    Ovaj 'magistralni' sastojak je sam vrh!
    'Magistral' se upotrebljava za apotekarsko pripremanje lekova, pripravaka i sl.prema individualnoj potrebi pacijenta. Kad kupiš takvo nešto u apoteci, ne verujem da ćeš dobiti listu sastojaka, ali možda i bi, ako zatražiš.
    Nije mi poznato da zakon dozvoljava ovakvo deklarisanje kozmetičkih proizvoda. Sastav ne sme da bude tajna, tajna je receptura i količina sastojaka. Da je jednostavno kopirati druge- i jeste i nije. Medjutim, zar ne bi onda najveći svetski brendovi koji plaćaju patente bili budale. Mogli bi samo da stave misterioznu reč i tajni sastojak na deklaraciju, i super- nema troškova patentiranja. Dakle,potpuno ludilo da obrazloženje kakvo si dobila 'pije vodu' !
    Verujem da je ovaj magistralni pripravak nešto kao baza, koju koriste za sve kreme. Niko ne zna šta tu ima.
    Dalje, ovo 'voće i povrće' (dobro, skoro pa je tako) na etiketi ne znam u kom obliku je upotrebljeno. Nadam se,ne u svežem.
    Sve što potiče od živog izvora i sadrži vodu, važi za izuzetno teško za konzervaciju. Ali sve!
    Med se takodje ne koristi u svežem obliku, već kao dehidratiran ili kvaternizovan. Ovako, .....šta reći. ...?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, cenim vaše prisustvo na blogu, ovde ste uvek dobrodošli :) I ja isto smatram da je upravo način pravljenja i količina ono što je ključno, a ne sama lista sastojaka-jer ona zapravo i ne otkirva puno potencijalnom kradljivcu! Svi hoće nešto da prikriju i sakriju, a nažalost mnogi kupci ne znaju da je njihovo pravo da znaju potpun sastav. Ja zato otvoreno pitam proizvođače i pozivam se na zakon i slično, pa šta mi Bog da xD E za taj magistralni pripravak sam u međuvremenu saznala da sadrži vazelin, parafinsko ulja, ugušćivač i parabene -.- divno, sve ono čega ne bi smelo da bude u prirodnoj kozmetici. Takođe, da je aronija u prahu pojavile bi se crvene tačkice u kremi tako da je verovatno sok od aronije, a verovatno je korišćen čaj od kombuhe. I da, macerat kantariona je fototoksičan tako da i tu treba biti oprezan. I još sam saznala da med koji je u vodenom rastvoru i koji nije dobro konzerviran predstavlja infuziju za mikrobe :o bože, mi smo ko Vikiliks..

      Избриши
    2. Hahah, Vikiliks. ..!
      Med i jeste rastvoriv u vodi, ali se ne koristi u svežem,prirodnom obliku. Ta aronija je možda ekstrkt,jer bi sok obojio kremu. Kao što rekoh, isuviše nepoznanica. A i kombuha kao tečnost, je 'živa' ,to ne ide u kozmetiku. Ne znam da li i kako se dobija u suvom obliku.
      Vazelin i parafinsko

      Избриши
    3. Eh,ode komentar nedovršen. ...(ne znam kako) .
      No, vazelin i parafin (što mu dodje na isto) su 'teški', to se u kremi oseća. Pošto ja to ne znam, sama možeš bolje osetiti.
      Samo se pitam dokle ide sloboda deklarisanja i da li to uopšte čita neki hemičar! ?

      Избриши
    4. Majo, nemojte se toliko potresati, ovoga ima dosta i uvek će biti, mi zato radimo najbolje što možemo, čuvajte energiju za svoju kozmetiku, trebaće vam :) sagorećete ako budete ovo shvatali suviše lično, to je neko moje isksutvo. Ali hvala na vrlo korisnim informacijama i podeljenom znanju :*

      Избриши
    5. Kao prvo, ne persiraj mi više (osećam se matoro)!
      Ma kakvi, ništa lično, ne dotiče me nimalo. Svako radi po svojoj savesti i odgovara za to što radi. Samo, eto nek se zna da neko ipak čita deklaracije!

      Избриши
  2. Анониман2/4/15 22:45

    Fali još samo žumance ili kozje mleko, pa da mikrobi imaju kompletan obrok :)
    Zapravo, podržavam ovakve male porodične biznise, ali veliki propusti su napravljeni. Pre svega mislim da osim što je protiv zakona, prikrivanje sastava je i neetički postupak, jer kupci moraju da znaju šta mažu na sebe zbog već pomenutih alergija. Pri pripisivanju lekovitih svojstava nekom preparatu, treba obratiti pažnju osim na indikacije i na kontraindikacije; poznato je da kantarion pomaže kod zaceljivanja rana i regeneracije kože, ali u bilo kom tekstu o ovom ulju mogu se pročitati i njegova negativna dejstva, a to je pre svega fotosenzitivnost, tj povećana mogućnost nastanka opekotina kada se tretirana koža izloži suncu. O citrusnim etarskim uljima da ne govorimo..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha :D Meni je bezveze, stvarno ne želim da se ovaj blog pamti po raskrinkavanju manufakturista i njihovog biznisa jer ove jeste velika anti-reklama. Meni je cilj da se kupci malo osveste, da se stručnjaci uključe, da prosvetimo narod koliko toliko naučnim činjenicama xD Hvala vam obema na objašnjenjima, svaki put dosta naučim.

      Избриши
  3. Vazelin, parafin, parabeni... Još jedna "prirodna kozmetika" koju brišem iz bookmarksa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha xD Ako ništa drugo, makar ćemo suziti izbor :) ti se mene poštedela kupovine Orišinih krema, tako da sam uštedela sebi vremena i novca, i sačuvala sebe od potencijalnog nerviranja.

      Избриши
    2. Sužavanje izbora i meni lično smanjuje glavobolju :D :D :D

      Избриши
  4. Iva,ne želim da zvuči da sam protiv svih koji ne koriste što i ja. Konvencionalna kozmetika se prodaje na svakom ćošku i lična stvar je svakog pojedinca da izabere šta želi. Vazalin i parafinsko ulje se koriste masovno, znači bezbedni su za ljudsku upotrebu. Ovde ja ne dovodim u pitanje bezbednost takvih proizvoda, i ako krema nekom odgovara (takva kakva je) ,to je ok. Vidim da se tvom dečku svidela i ne mislim da treba da je baciš, zato što smo se složili da je deklaracija užasna.
    Samo mislim da bi bilo pošteno da je potpuna, čak i u slučaju da je ovakvo deklarisanje dopušteno zakonom.
    Za Anu znam da ne želi parabene i mineralna ulja ni u čemu što koristi, a verovatno ni ti, kao i mnogi koji je kupuju, tako da ste kupovinom ovakvog proizvoda svi dovedeni u zabludu, a to nije lepo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam ja to, Majo, ogradila sam se po tom pitanju u odeljku "O blogu" :) naravno, nije zgoreg ponoviti. Neću je baciti, vratila sam je dečku na korišćenje. Ne volim kad se neko predstavlja prirodnom kozmetikom, a ne vodi računa o tome koje su to supstance dozvoljene, a koje se izbegavaju. E sad zašto se baš neki sastojci izbegavaju, možda zato što su potencijalno štetni, možda zato što postoji bolja alternativa za njih, možda zato što proces dobijanja i obrade nije ekološki i slično. Ja se uglavnom ne bavim time i takođe mislim da je ova krema bezbedna, a negativan ton potiče od mog razočarenja jer imam vrlo jasne kriterijume po pitanju toga šta izbegavam u kozmetičkim proizvodima. Nisam ni ja protiv konvencionalne kozmetike, ali ona jednostavno nije moj izbor. To ne znači da ona nije efikasna i da je kancerogena, ljudi vole da paranoišu xD

      Избриши
  5. Uh deklaracija je tragedija :D hvala za post. Ovo je potrbno znati. Da dodam nesto na sve ono sto su pre mene rekli, nemam. Shvatam nezadovoljstvo. I ja bih ga osecala...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa da. Dobro je što si ti nama otvorila oči za Keims, Ana za Orišu, svako ima svoj doprinos xD volim da čitam tvoj blog i zbog divnih fotografija i stila pisanja, ali pre svega zato što si krajnje iskrena :)

      Избриши
    2. Анониман14/4/15 09:30

      Diva Soap да ли имате неки признати сертификат који потврђује да су ваши производи природни и да се у њима налазе само оне компоненте које сте навели на декларацији?

      Избриши
    3. A da li Vi imate ime? Moje je Maja, što autorka bloga zna, a ako želite, predstavite se,pa možemo nastaviti konverzaciju.

      Избриши
  6. Горан23/4/15 09:48

    Иво, прочитао сам неколико Ваших рецензија о различитим производима и стичем утисак да се заснивају на вашем субјективном доживљају истих.Наводите да разне производе лично испробавате па ме интересује како знате учинак свих тих препарата ако их често мењате у кратком временском периоду.Имам један предлог за Вас од сваког произвођача тражите сертификат о признавању производа за природни а да на декларацију не обраћате толико пажње јер папир све трпи а ви нисте стручни да бар на први контакт са производом сазнате да ли декларација одговара саставу.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gorane, naravno da su recenzije subjektivne, njihova suština jeste u tome da prenosim isključivo svoj lični doživljaj, mišljenje i utiske :) Proizvode ne menjam uopšte toliko često, kada nešto testiram za recenziju njega koristim u kontinuitetu par nedelja ili meseci da bih posebno obratila pažnju na učinak, ne znam kako ste zaključili da ih smenjujem brzinom svetlosti? Sertfikat prirodne i organske kozmetike nema nijedan proizvođač na našim prostorima, mislim da je procedura za ispunjavanje njihovih standarda izuzetno skupa i složena, pa zato veliki svetski brendovi sebi mogu da priušte isti, na primer Weleda, Dr Hauschka, Logona, Lavera, Alverde, Sante, Martina Gebhardt, dok naši domaći proizvođači za to nemaju sredstava.. Suština je da su najviša tela u svetu odredila koje su to supstance dozvoljene u prirodnoj kozmetici i da smatram da to treba ispoštovati ako već svoju kozmetiku nazivate prirodnom i nije problem ako vam fali sertifikat, ja cenim i potpunu INCI deklaraciju koja zadovoljava određene kriterijume. Koliko sam shvatila, postoje prirodni konzervansi, emulgatori i emolijensi koji su prihvaćeni i odobreni u svetu prirodne kozmetike, pa ne vidim zašto ne koristiti njih ako već želite da označite svoj proizvod kao prirodan. Naravno, na vama je izbor i verujem da će mnogima odgovarati vaši proizvodi, ali za mene oni nisu dovoljno prirodni koliko god bili efikasni. I sastav je vrlo objektivna stavka oko koje se konsultujem sa biohemičarom, baš zato što nisam stručna. Baveći se ovom tematikom, ipak sam ponešto naučila tako da po nazivu već znam kad nešto ne štima.

      Избриши
  7. Горан23/4/15 10:46

    Мајо прочитао сам неке Ваше коментаре на различите производе, Ваше објаве у вези природне козметике, погледао Ваше производе и све то код мене је створило разочаравајућу слику о Вашој стручности и компетентност да дајете коментаре о туђим производима.Нисте ниге објавили неки сертификат којим се потврђује да су Ваши производи органског порекла иако се декларативно за то залажете и о томе пишете ( код нас се каже и на тараби пише ).Код коментара око сапуна Ваше интернет аргументе супростављате школованом хемичару.Декларација Теодулове креме садржи све податке о креми али не садржи начин обраде и проценат компоненти што на Вас делуе фрустирајуће ( као произвођеч ваљда познајете гранцу одакле почиње пословна тајна ).Давање коментара о призводима које нисте видели а камоли пробали само говори о Вашој егзибионистичкој природи да будете мирођија у свакој чорби.Или је целокупна Ваша активнос усмерена ка томе да рекламирате своје производе па и критикујући друге проиуводе што се коси са пословном етиком.

    ОдговориИзбриши
  8. Baš fino Gorane da ste se predstavili,da znam kome toliko bode oči što neko čita deklaracije. Hmmmm, ovog trenutka se pitam šta bi i onaj Savet za zaštitu potrošača imao da kaže o ovoj i sličnim deklaracijama. No, ja nisam nikakva policija, niti me u suštini interesuje šta radite, drago mi je samo da nisam jedina koja ipak čita, veruje svojim očima, a ne propagandi. Moji komentari nisu nikad bili usmereni ni na koga lično, pa ni na Vas, već samo na proizvode koje blogerke prikažu. Ja na ovoj deklaraciji ne vidim niti jedan INCI, a vi me demantujete slobodno (ali u narednoj šarži proizvoda). Ne, to nije poslovna tajna,to je pravo potrošača da zna šta koristi, a isto toliko i etika proizvodjača. Pogledajte etikete npr.brenda AllNaturals, koji jasno i pošteno ispisuje sve svoje komponente. Ima takvih još,ali mnogo više ovakvih kao Vi, koji bez i jednog valjanog argumenta vređaju zdrav razum potrošača. I Vi bi trebalo da znate da niko od Vas ne traži ni procente,ni način obrade, niti je mene briga za to, ali u nedostatku boljih argumenata,posežete za nečim što niko ne pominje i što nije ni predmet ovog,niti bilo kog komentara. Niti mog,niti ikoga ko je diskutovao.
    Kao prvo,ja nisam proizvodjač, ja svoju kozmetiku pravim za sebe,prijatelje,rodjake, a za to mi je,osim znanja, potrebno još samo njihovo poverenje. Nije isključeno da ću svoje proizvode i prodavati,ali to će biti sa potpunom deklaracijom. Nikada nikom nisam rekla da su moji proizvodi organski (izvolite da me demantujete) ,iako, istini za volju, mnogi i jesu.
    Iva je rekla dovoljno o sertifikatima.
    Sapuni se proučavaju u sklopu predmeta Hemija prirodnih proizvoda i nisu neka komplikovana klasa jedinjenja. To što ja znam o njima sam naučila još u vreme kad u Srbiji nije postojala nikakva "škola" sapuna,tako da mi autoriteti i tutori tu ne trebaju. Srećom,pa znanje nije ekskluzivna kategorija ni za koga,pa ni za hemičare. U SAD je upravo završena konferencija,koja se dogadja jednom godišnje i gde predaju istaknuta imena u svetskim okvirima. Izvin'te me, ali upravo se bavim izučavanjem onoga što je tamo bilo aktuelno,a vi se ovde slobodno bavite osnovama pravljenja inferiornih sapuna. Opet,ne mislim na Vas lično, nego na sve "bukače",koji bi da dobiju Nobelovu nagradu za inovaciju- sapun!
    A da bi ironija za Vaše argumente bila veća, i pomenuti hemičar se zalaže za potpune deklaracije, a ne muljanje i skrivanje istine. Budite hrabri, pa mu pošaljite ovaj svoj proizvod!
    I na kraju, šta bi bilo da smo svi poslušna armija koja ne sme da podigne glas protiv nepoštenja, prevara, protiv loših proizvoda (mada ja ni u jednom trenutku rekla da Vi imate loš proizvod) i protiv tzv."marketinških" deklaracija. Jer, Vaša je upravo takva. Umesto što se ubeđujete sa blogerkama bezvrednim argumentima, ja Vam predlažem da se pozabavite novim zakonom o deklarisanju proizvoda.
    S nadom da će uskoro Vaše umeće i kvalitet proizvoda steći pošten i renomiran status kod potrošača i blogerki,
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши

Cute Sprout Pot