12.08.2015.

Freshka gora zubna pasta nana



Sa glinenim pastama za zube družila sam se nekoliko puta i svaki put je bilo delimično uspešno. Isprobala sam varijante narandža i cimet od istog proizvođača, ali  džaba sve kad više volim kremaste i osvežavajuće paste sa biljnim ekstraktima kao što je na primer Weledina. Nažalost one su značajno skuplje u odnosu na standardne i zato ih samo ponekad kupujem. Glinene paste su prilično jeftine i možete ih nabaviti maltene u svakoj bolje snabdevenoj prodavnici zdrave hrane. Konkretno ova košta oko 300din. i teži 80g što meni samoj potraje oko dva meseca, a zube perem u proseku tri puta dnevno.


 Ambalaža je nekad bila dublja i kako odmiče trošenje proizvoda sve je nepraktičnije bilo rovariti četkicom pastu. No, usvojili su kritike korisnika i sad je definitivno pristupačnije za korišćenje, mada ja i dalje imam problema sa odvrtanjem plastičnog poklopca pogotovo kad su mi ruke mokre. S druge strane, dizajn je neodoljiv, presladak i pre svega originalan! :) Ne verujem da je higijenski mokrom četkicom zahvatati pastu, ali ipak tako radim. Palo mi je na pamet da bi bilo odlično uzeti neku malu kašičicu ili špatulicu i njom zahvatiti sadržaj i preneti na četkicu jer tako ne bismo unosili vodu u proizvod koji nije konzerviran. Meni je to mučno i nisam još uvek toliko opsednuta mikroorganizmima tako da.. 


Mirisni gnjecavko odbojnog izgleda sadrži kaolin glinu - to je abrazivna materija, a negde nađoh da je dobra za izbeljivanje zuba ne više od jednom nedeljno, zeolit (klik ovde), kalcijum karbonat - čisti i glača površinu zuba, a kako kažu proizvođači i izbeljuje, glicerin - navodno "sprečava isušivanje, pravi tanak sloj na površini zuba i sprečava normalan proces remineralizacije" (više o tome i drugim štetnim dejstvima ako se proguta ovde) i eterično ulje nane koje osvežava i osim toga ima antiseptička i antiinflamatorna dejstva.


Nekim čudom meni je vremenom ispario taj pepermint miris i ukus i sad kao da perem zube zemljom. Mislim da se to desilo kad sam je prenosila za vreme visokih temperatura i krenula je da se topi i nešto je tad iscurelo iz nje i od tad više nije ista. Čuvajte svoju na tamnom, hladnom i suvom mestu da biste što više uživali u njoj! Pasta naravno ne peni, zubi su lepo ispolirani, ali ne otklanja u dovoljnoj meri ukus jače hrane i kao da mi isušuje usta. Sasvim je solidna i verovatno ću je još koji put kupiti jer jeste najukusnija glinena pasta na našim prostorima.


Da li ste probali paste za zube od gline? :)

10 коментара:

  1. Koristila sam u vise navrata Shenemil pastu od gline zbog problema sa paradentozom ali nisam bila dovoljno dosledna. Najvise mi je smetalo sto se glina zavuce medju iglice cetkice za zube i nikako posle pranja zuba ne mogu to da sperem. Neprakricno je kopati po pakovanju a vrlo brzo se i osusi i popuca pasta pa ju je tesko koristiti iako je sam ucinak bio zadovoljavajuc. S druge strane, pozitivno sam iznenadjena njihovim uljem Dental koje se mucka u ustima desetak minuta a nakon toga ispljune i zubi operu. Nakon upotrebe dah je jako svez a zubi belji vec nakon samo nekoliko upotreba. Naravno, i ovde pretpostavljam treba biti uporan i dosledan da bi se uocili neki veci rezultati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E jeste, i meni se tako malo zavukla, ali lakše je isprati kad je u pitanju četkica sa mekšim vlaknima - Curaprox ;) Shenemil se možda sasuši, ali zato Freshka gora sigurno neće jer ima glicerin. Dental ulje nisam probala već poklonila Teodori sa bloga Health Alt, ali koliko znam nije naučno dokazano da to mućkanje zapravo donosi neku dobrobit http://priropricalica.blogspot.com/2014/09/oil-pulling-muckanje-ulja-u-ustima-i.html A da osvežava dah, ne čudi me, sastav je odličan :)

      Избриши
    2. Hvala za hint za Curaprox cetkicu. Deluje mi obecavajuce, moracu da probam.

      Избриши
    3. Evo ovde više o tome :) https://beautyaxiom.wordpress.com/2015/02/09/curaprox-cetkice-za-zube-i-kako-pravilno-odrzavati-oralnu-higijenu/

      Избриши
  2. Nikad nisam koristila ovako nesto ali bas zanimljivo deluje :) moracu da je potrazim i probam. inace super post <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Irena :) u početku je čudno dok se ne navikneš jer koliko god lepo da miriše i osvežava, ne možeš se oteti utisku da je to ipak neka vrsta zemlje u ustima xD Nadam se da će ti prijati ^.^

      Избриши
  3. Анониман31/8/15 11:41

    Mila
    Obozavam prirodnu kozmetiku a jos nista nisam probala od Freshke gore.Koja sramota :D Cula sam dosta lepog o njihovim proizvodima,dosta toga upravo na tvom blogu,koristila sam slicnu pastu i nisam zadovoljna ali ova deluje obecavajuce.Inace moja deca koriste Weleda pastu i prilicno sam zadovoljna,brzo su se navikle na ukus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahah :) pa kad su toliko jeftini šteta da ne probate! Weledina pasta za decu je toliko ukusna i savršena da nije uopšteno potrebno navikavanje, to je bila ljubav na prvo pranje :D

      Избриши
  4. Анониман2/2/16 09:30

    Proizvodi na bazi gline za kosu, za vene i kao pasta za zube su fantastični. Svako koristi ono što mu odgovara.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Freshka gora nema u ponudi glinu za kosu već Shenemil(o njoj ću pisati uskoro), ali za Venvital sam čula :)

      Избриши

Cute Sprout Pot